your market | your advertiser | your academy | your jobs moldova | public euroconsulting | piticot
Oferte Active: 0 posturi | 364 Articole
Vreau un cont YourJobs: Candidat nou Companie noua  
YouJobs
Cauta candidati
Articole
Prev
YourJobs 19 greseli pe care sa nu le faci ca trainer in sala de curs! 2016-05-18
Articol scris de Nadia Cretu  -  trainer Extreme Training
Sunt o multime de lucruri pe care le facem bine in sala de curs si multe altele pe care le trecem cu vederea, dar pe care, constientizandu-le si reducandu-le incidenta, ne putem rafina stilul de lucru, crescand astfel impactul pozitiv asupra celor cu care lucram.
Don’t Do List ( greseli trainer) util oricarui trainer in sala de curs:
-(Prea multe) Ironii
Umorul este un ingredient necesar in cursul unui training si are o multime de beneficii: condimenteaza atmosfera, fixeaza informatii, seteaza un climat relaxat de invatare, faciliteaza interactiunea. Atentie insa la ironie, la persoanele/subiectele ironizate. Aceasta ii poate face pe cursanti sa se simta inconfortabil, vizati.Exceptia de la regula este autoironia, insa si aceasta trebuie folosita cu masura deoarece risti sa-ti pierzi credibilitatea in fata grupului sau sa para ca ceri ajutor/clementa.
-Discriminari
Pare o chestiune evidenta, insa ia ganditi-va de cate ori, dorind sa accesorizam cursul cu momente umoristice, facem bancuri cu: blonde, politisti, tigani, unguri, homosexuali, evrei etc. Momentul poate deveni sensibil daca participantii se lanseaza in astfel de demersuri. Nu stim ce tangenta cu grupurile mentionate au ceilalti. Pentru a evita astfel de situatii, putem discuta acest aspect la inceputul cursului, atunci cand stabilim regulile de grup; pe parcurs va fi mai dificil.
-Ambiguitate in comunicarea obiectivelor
Cei care se afla intr-o situatie de invatare isi vor asuma cu atat mai mult demersul daca stiu directia si destinatia. Sporim astfel gradul de responsabilizare personala si crestem nivelul de implicare.
-Situatii frustrante pentru participanti (mai ales spre finalul cursului)
Este adevarat ca depasirea zonei personale de confort ne ajuta sa evoluam si ca tot (ei, nu chiar tot) ce nu ne omoara, ne face mai puternici, insa e nevoie de timp ca oamenii sa asimileze experiente mai putin placute, iar daca gustul cu care pleaca este cel al frustrarii, s-ar putea sa nu-si doreasca sa mai aiba de a face cu tine vreodata (plus evaluarile depreciative la adresa trainerului). Pana la urma, ceea ce ne dorim este sa cream contexte sigure de invatare, iar studiile au demonstrat deja ca batul (conditionarea negativa, vreau sa spun) nu aduce beneficii pe termen lung.Ca atare, mai degraba emotiile pozitive si un climat securizat faciliteaza invatarea si transformarea, iar cursantii isi vor aminti mai degraba felul in care i-ai facut sa se simta, si nu informatiile.
-Nominalizarea, vizarea, tintirea participantilor
Faceti, mai degraba, invitatii, incurajati, oferiti feedback pozitiv. Adesea, si cursantii au tendinta de a-i numi pe altii, in vederea rezolvarii sarcinilor grupului; am auzit frecvent formulari de genul: "sa prezinte x pentru ca e mai tanar, pentru ca el a scris, pentru ca e mai aproape de flipchart, pentru ca a mai facut-o deja, pentru ca…, pentru ca…". Nu ezitati sa interveniti si sa invitati la autoasumare, si nu la delegare, in astfel de situatii. Pe de alta parte, am asistat la situatia in care un trainer ii spunea unui participant sa scrie un nume mai scurt pe ecuson si am observat disconfortul si frustrarea participantului caruia i se refuza identitatea.
-Atitudine profesorala
Poate unii participanti nu au depasit stadiul de elevi conformisti, insa nu astfel de rezultate vizam, corect? incurajati implicarea, participarea, responsabilizarea personala pentru ceea ce obtine fiecare.
-iti ceri scuze prea mult
in cazul unei greseli flagrante, poate e mai bine sa o recunoastem, insa scuzele repetate pentru orice greseala/ezitare insignifianta ne stirbesc credibilitatea, denota nesiguranta, schimba raporturile de autoritate in cadrul grupului. Pe de alta parte, daca greselile facute pot avea consecinte asupra performantei, succesului sau increderii in sine a cursantilor, e o chestiune de etica si morala sa le asumam si sa incercam sa remediem consecintele.
-Prea multe exemple personale
Este evident ca exemplele personale pot avea relevanta, insa aveti grija sa nu transformati cursul in povestea voastra (de succes sau nu). Pe de alta parte, lasati loc participantilor pentru a impartasi povesti personale; faciliteaza dinamica grupului, ii valorizeaza. Pentru a calibra aceste interventii fara a trebui sa taiati prea des microfonul, puteti clarifica inca de la stabilirea regulilor de grup (iarasi, reguli de grup...da, sunt importante, se stabilesc la inceput, impreuna cu participantii).
-More is Less!
Nu! Less is More! Gandeste-te: cata informatie putem retine? Nu prea multa, stim deja. Drept urmare, e important sa punctam si sa reluam de cateva ori, in diferite forme si momente, ideile principale (pe care noi, trainerii, le avem foarte clar in minte de la inceputul cursului, nu-i asa?). Iar daca timpul se intoarce impotriva noastra, e de preferat sa esentializam mesajul si sa furnizam surse suplimentare de informatie (sau sa facem aplicatii) decat sa spunem pe repede inainte tot ce aveam pregatit pe restul de slide-uri.
-Programul de curs prelungit
Din dorinta de a face cat mai mult sau pentru ca nu am calculat corect incadrarea tematicii in orele alocate, suntem tentati adesea sa nu respectam pauzele si ora de incheiere a zilei de lucru. E frustrant pentru participanti. incercati sa luati pulsul salii, evitati sa picati in transa formatorului, care considera ca tot ceea ce are el de spus e de importanta capitala pentru cursanti. De multe ori, participantii incearca sa negocieze pauzele ("le facem mai scurte si plecam mai devreme acasa?"). Ganditi-va cate lucruri sunt de facut intr-o pauza: tigari, cafele, toaleta, telefoane urgente, pregatit materialele pentru urmatoarea sesiune…in realitate, chiar pot fi scurtate aceste pauze? Pe de alta parte, solicitarea de scurtare a pauzelor denota adesea dorinta cursantilor de a incheia mai repede (si nu faptul ca isi doresc mai mult timp in sala). Ca atare, terminati la timp!
-Expunerea temerilor si emotiilor in fata grupului
De ce nu? Pentru ca va aratati vulnerabili, va faceti tinta, iar scopul pentru care ei sunt in sala nu este sa va faca pe voi sa va simtiti bine. Ar fi o exceptie de la aceasta regula: in grupurile in care ii invatati pe altii arta training-ului; insa nu uitati, in acest caz, sa le spuneti si cum pot fi depasite emotiile (iar aici da, puteti da si exemple personale).
-Folosirea cursantilor pentru demonstrarea unor situatii
daca acest fapt ar insemna expunerea lor in fata grupului in ipostaze care ii lezeaza. Imaginati-va situatia in care cineva este scos in fata grupului si, pentru ca trainerul vrea sa demonstreze unde indreptam privirea cand spunem adevarul sau mintim (stiti, exista teorii despre asta), pune o intrebare de tipul "Cand ai facut ultima data sex?" E greu de imaginat o astfel de situatie, corect? Va asigur ca eram in sala.
-Vorbesti cu tabla/ flipchartul!
Cu totii ne amintim probabil momentele in care, la scoala fiind, profesorul vorbea in timp ce scria la tabla. Nu intelegeam ce spune, ii evaluam posteriorul/tinuta sau pur si simplu faceam glume, ne pierdeam interesul: si exemplele pot continua. De ce credeti ca adultii se comporta altfel?
-Citesti TOT ce scrie pe slide!
si participantii stiu sa citeasca, iar voi ar trebui sa stiti deja ce scrie acolo. in plus, pierdeti contactul cu sala si pareti nepregatiti.
-Folosesti termeni pe care ceilalti e posibil sa nu-i cunoasca, fara a-i defini in prealabil!
De exemplu, pare evident ca toata lumea stie ce inseamna „asertivitate". Am testat la curs: nu toata lumea cunoaste termenul (si nici macar marea majoritate). Ca atare, gasiti formule adecvate pentru a introduce conceptele; in felul acesta, veti vorbi aceeasi limba cu cursantii vostri.
-„Faceti ceea ce spun, nu faceti ceea ce fac eu!"
Cunoasteti proverbul (Faceti ce spune popa…). E frecventa abordarea si in parenting. O puteti aplica si in sala de curs, insa rezultatul va fi decredibilizarea voastra absoluta, cu mici sanse de reabilitare.
-Obisnuiesti sa "certi" participantii!/ Sa ridici tonul!
Pare incredibil, insa am intalnit situatii. Care e consecinta? Participanti umiliti, frustrati, revoltati sau submisivi, infantilizati. Ne dorim astfel de cursanti? Vor putea trai o experienta satisfacatoare? si inca ceva: nu criticati tot grupul, generalizand cu generozitate, pentru eroarea unui participant. Gasiti forme constructive de a oferi feedback individual.
-Descurajezi intrebarile!
Spunandu-i unui cursant „Ar fi trebuit sa stii asta!", il umilesti si descurajezi tot grupul in solicitarea de clarificari. Apar astfel frustrari, manifestari ostile/pasiv-agresive, lipsa de receptivitate. Multumiti pentru intrebari, chiar daca sunt mingi aruncate la fileu, pentru aspecte omise sau pentru clarificarea sau fixarea informatiilor; iar daca le intoarceti catre sala, veti imparti scena si cu grupul.
-Nu iei in seama feedback-ul participantilor in privinta prestatiei tale!
Noroc cu un participant care, la finalul unui curs, mi-a spus ca folosesc cuvantul „efectiv" in fiecare fraza. Altfel, il citeati si voi in acest articol de vreo…30 de ori (cel putin). Ramaneti curiosi si deschisi! Cereti feedback intr-un mod autentic! Va ajuta sa va autodepasiti.
Inspira si motiveaza! Pune pasiune in ceea ce faci! Fii o cheie pentru schimbare, a ta si a celor cu care lucrezi!
Succes!
Articol scris de Nadia Cretu  -  trainer Extreme Training
Cursul de Formator organizat de Extreme Training este construit pe metoda Powerful Trainers:
Metoda Powerful Trainers pe care o folosim pentru a genera rezultate remarcabile, fara a dezvalui prea multe lucruri a priori, se bazeaza pe principiile unui laborator. Adica ti se explica, vezi, experimentezi, aplici, primesti feedback si imbunatatesti. Teoria e simpla si ne ramane timp toata viata sa o studiem. Metoda Powerful Trainers se bazeaza pe a invata acum, a vedea acum, a experimenta acum, fara riscul de a te face de ras, fara riscul de a esua. intr-un mediu sigur vei avea ocazia, in numai cateva zile, sa dobandesti lucruri care ti-ar lua in mod normal si ani pana le-ai putea intelege sau experimenta. Ne-am asumat ca vom pregati traineri care vor ocupa piata de training in urmatorii ani si suntem bucurosi ca acest lucru se intampla deja.
Trimite unui prieten:
Prev
Parteneri

Partener YourJobs.ro

Partener YourJobs.ro

Partener YourJobs.ro

Partener YourJobs.ro

Partener YourJobs.ro

Partener YourJobs.ro

Partener YourJobs.ro

Sustinem: Trainnig | Brasov | Vinde/Cumpara orice | Totalcommander.ro | YourAdvertiser | Blog Cariere
Public Euroconsulting | locuri de munca | Libraria Eminescu | Perfect Target Company | Slabire | Alina Blaga
Iulia Vesa | YourMarket | Blog E-commerce | Piticot | Felicitari | Horoscop | firme, produse, oferte
Curs valutar | StiriMatinale | Ora7 | pariuri sportive | Manichiura
  
Powered by  MyPagerank.Net
[acordul de confidentialitate] [termeni de utilizare ai site-ului] [nota de informare] [publicitate] created by Stevenson ltd. Stevenson